Pitch in a Day

 

Jullie merk scherp gedefinieerd.

“Vraag eens vijf mensen waar jouw bedrijf als merk voor staat en je krijgt vijf verschillende antwoorden.”

“Klanten hebben geen duidelijk beeld waar we ons onderscheiden van de concurrentie en wat onze toegevoegde waarde voor hen is.”

“Als ik kijk naar al mijn marketing inspanningen samen, dan hebben we veel exposure en allerlei uitingen maar ik mis een rode draad”

Herkenbaar? Bij een succesvol bedrijf hoort een scherpe merkpositionering en een duidelijke definitie van waar je voor staat en voor wie je het doet. In onze Pitch in a Day gaan wij jullie merk scherp definiëren. Een pitch is een kort overzicht in één zin met de kern van het bedrijf en de waarde die er aan klanten wordt geboden. Het is kort en simpel.

Een goede manier om over deze zin na te denken, is door hem voor te stellen als een korte tweet: beschrijf het bedrijf in 140 tekens of minder op een manier die iedereen zou begrijpen.

Het doel is om de kern van jullie merk vastleggen in één krachtige elevator pitch.

Dit geeft intern helderheid en betrokkenheid, extern zorgt het voor consistente en impact volle ervaringen voor klanten.

Interne helderheid, externe impact.

 

De elevator pitch wordt vaak over het hoofd gezien maar het ligt juist aan de basis van de gehele merkpositionering.

Het doel is om de kern van je merk vastleggen in één krachtige elevator pitch.

Dit geeft intern helderheid en betrokkenheid, extern zorgt het voor consistente en impact volle ervaringen voor klanten.

Veel bedrijven maken een vliegende start en zien vervolgens pas dat bepaalde strategische stappen zijn vergeten.

Het doel is om meer scherpte in je brand story te krijgen. Zodat het marketingbudget gerichter in gezet kan worden omdat het is duidelijk waarom de dingen gedaan worden.

 

Wat is Pitch in a Day?

 

20% van de marketingkosten gaan verloren omdat de story verkeerd wordt overgebracht. Dit komt doordat er geen eenduidigheid is in het verhaal. Er heerst onduidelijkheid over hoe het bedrijf of product wordt voorgesteld.

Wat doet mijn marketingteam dan? Is een veel gestelde vraag. De meeste marketing specialisten hebben een andere functieomschrijving vergeleken met een brand positionering expert.

Deze brand-strategist zorgt voor een merkkompas. Wat past wel, wat past niet.

Dit zijn de enablers voor:

  √  Een duidelijk beeld in de markt over onderscheid en toegevoegde waarde;

  √  Al je medewerkers worden merkambassadeurs;

√  Je marketing euro’s werken samen aan het creëren van consistentie en impact.

Pitch in a Day verwijst naar de workshop en de resultaat van de elevator pitch die daaruit vloeit.

 

Pitch in a Day voor jullie bedrijf?

 

The AccelerationGroup faciliteert en orkestreert het gehele traject.

De doorlooptijd is afhankelijk van het bedrijf maar wij streven ernaar om in een zeer korte periode:

  √  Stakeholder interviews te houden;

  √  Één dag workshop met het kernteam;

  √  En een eind presentatie.

Opbrengsten? Helderheid. Kosten? € 8.999

Neem direct contact met ons op!

Ariën Breunis

Neem contact op met Ariën Breunis voor meer informatie over commerciële projecten.

Jacco Zijderveld

Neem contact op met Jacco Zijderveld voor meer informatie over commerciële projecten.