Per 1 juli 2019 is Michiel de Vries als Partner bij The AccelerationGroup gestart. Met zijn komst worden de bestaande consultancy activiteiten van de groep uitgebreid met advisering op het vlak van corporate branding, integratie- en veranderingscommunicatie. Michiel woont met zijn vrouw Mimi, hun drie zonen en dochter in Kennemerland.

Michiel startte na zijn studie Commerciële Economie als managementtrainee bij de internationale reclame- en communicatiegroep Young & Rubicam. Vervolgens bekleedde hij diverse senior functies binnen meerdere communicatiedisciplines. Van advertising, PR, sponsoring en crisiscommunicatie tot (re)branding. Michiel is gespecialiseerd in complexe communicatietrajecten rond veranderingen zoals herpositioneringen, reorganisaties, fusies en/of overnames.

Michiel werkte o.a. voor Coca-Cola, KPN, Yacht, Insinger de Beaufort en was bij fusiebank InsingerGilissen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het nieuwe merk, de corporate identity, mediarelaties en de communicatiestrategie rond de migratie naar één cultuur. Kenmerkend is Michiel’s pragmatische aanpak bij het vertalen van strategie naar executie en zijn drive om het moment van verandering te gebruiken om belangrijke stakeholders aan boord te houden en te krijgen voor de (nieuwe) organisatie.

Michiel: “Het lanceren van een nieuwe visie of strategie, positionering van een merk of het creëren van draagvlak voor een reorganisatie richting belangrijke stakeholders zoals medewerkers, klanten, investeerders, media en partnerbedrijven blijkt in praktijk vaak lastiger dan gedacht. Vooral bij complexe fusie- en integratieprojecten maar ook in geval van een overname is draagvlak voor verandering en het communiceren van vooruitgang cruciaal. Ik kijk ernaar uit om als ondernemer, adviseur en interim manager van toegevoegde waarde te zijn. Met als doel het boeken van snelle en blijvende resultaten op het vlak van cultuur, motivatie en gedrag.”