Nieuwe Associates The AccelerationGroup Q1 2025
Nieuwe associates The AccelerationGroup Q1 2025
Gepubliceerd in Artikelen
Digitale transformatie staat inmiddels hoog op de agenda van veel organisaties, maar de brandende vraag blijft: ‘hoe pakken we dat succesvol aan?’.
Een eenduidig antwoord hierop geven is lastig, omdat digitale transformatie een ruim begrip is. Het kan gaan over het creëren van een unieke klantervaring, het digitaliseren van bedrijfsprocessen, het benutten van data, het omarmen van nieuwe technologie, het opzetten van nieuwe businessmodellen en ga zo maar door. Meestal gaat het over een combinatie hiervan. We zoomen in dit artikel in op data gedreven transformatie en geven een paar belangrijke ingrediënten die het succes bepalen van digitale transformatie.
Initiatieven om data in te bedden in operaties in het hele bedrijf mislukken vaak. Daar zijn meerdere redenen voor, maar een belangrijke is dat bedrijven vaak beginnen met het opnieuw uitvinden van hun kern-IT-systemen. Dat kost veel tijd en geld. Helaas wordt het meeste van dit geld verspild, omdat deze massale gecentraliseerde inspanningen veel te lang duren. Als je bedenkt dat bedrijfsregels snel veranderen, dan maakt dat je te inflexibel. Bedrijven hebben een transformatiebenadering nodig die flexibel, resultaatgericht en beheersbaar is.[1]
Een goed startpunt om te beginnen bij data gedreven transformatie is om in kaart te brengen in hoeverre je organisatie data gedreven is. Waar sta je in de reis op weg naar een volledig data gedreven organisatie? Je moet er als organisatie achter komen of je klaar bent om je anders te gedragen, anders te denken en anders te handelen als het gaat om data, zodat je een data gestuurde cultuur kan realiseren.
Antwoord geven op deze vragen helpt je daarbij op weg:[2]
Een paar belangrijke ingrediënten die het succes bepalen van digitale transformatie[3]:
Uiteraard zijn er nog meer zaken die bijdragen aan een succesvolle transformatie, maar als je als organisatie rekening houdt met deze principes, dan heb je een goede start. Dankzij onze samenwerking met Umbrella Brand Group kunnen wij ondersteunen in het formuleren en uitwerken van een digitale strategie en transformatie. Neem contact op voor een samenwerking.
Bronnen:
Neem contact op met Pieter Plaisier voor meer informatie over commerciële projecten.
Neem contact op met Fedor Hoevenaars voor meer informatie over commerciële projecten.
Nieuwe associates The AccelerationGroup Q1 2025
De 3 cruciale fundamenten voor succesvolle Marketing Automation
Neem contact op met één van de partners. Wij staan klaar om u verder te helpen.