Let wel op dat deze grafiek de werklozen illustreert tegenover openstaande vacatures. Waar wij in verschillen is dat wij hoofdzakelijk bemiddelen in werkenden die elders in dienst zijn maar klaar zijn voor een nieuwe uitdaging. Deze grafiek is wel een objectieve weergave van de spanning op de arbeidsmarkt. Want met de verdere toename van het aantal openstaande vacatures en opnieuw een daling van het aantal werklozen, liep de spanning op de arbeidsmarkt in het tweede kwartaal van 2022 verder op.
Hoe doen wij het anders?
Transparantie Over en Weer
Wij willen echt alles weten van een opdrachtgever. Niet alleen over de branche, hun werkwijze en producten of diensten. Maar ook de sfeer, bedrijfsveiligheid, de flexibiliteit van het MT (is er ruimte voor kennis), strategie, successen en kansen. Ja wij doorgronden ook daar waar het mis ging/gaat. Alleen dan kunnen we voorkomen, dat we in dezelfde valkuil(en) stappen.
Deze inzichten werken beide kanten op. Op in hun beurt krijgt de opdrachtgever deze transparantie ook van ons: met wie we hebben gesproken, welke potentiële kandidaten we hebben benaderd en welke profielen we met reden hebben afgewezen. Daarbij zijn wij ook helder over kandidaten waar we over twijfelen (ook bij een goede kandidaat kan er sprake zijn van een mismatch in het echte leven) en delen wij hoe we de kandidaat kennen of hebben leren kennen.
Werkwijze
Wij bemiddelen enkel vacatures van banen waar wij zelf verstand van hebben, dit kan, door onze brede ervaring vanuit onszelf en met behulp van de TAG associates en partners. Alle rollen die wij bemiddelen hebben we zelf hebben vervuld of leiding aan gegeven. Daardoor hebben wij inhoudelijk verstand van de rol en begrijpen deze echt. In de regel is het bij TAG recruitment: geen ervaring, geen bemiddeling. Heel eenvoudig. Dus dat verhoogt jouw kans van slagen als wij voor jullie gaan werven.
Wij selecteren kandidaten op 3 gronden
Inhoudelijk: Kan deze kandidaat echt impact maken? Is dat overtuigend en heeft zij/hij de juiste
capaciteit.
Motivatie: Wil de kandidaat echt voor jouw bedrijf werken, is er daadwerkelijk een drive, een overtuiging, een passie om het verschil te willen maken?
Maar het allerbelangrijkste is persoonlijkheid – is de kandidaat uit het juiste hout gesneden, past zij/hij in het team, snapt hij/zij het spel met stakeholders intern en extern met leveranciers en klanten. En past de kandidaat met haar of zijn persoonlijkheid bij jullie cultuur en jullie uitdagingen?
Hoe realiseren wij deze aanpak? Vanzelfsprekend met jullie!
Wij hebben 8 stappen om tot resultaat te komen:
Stap 1 We ‘challengen’ onze opdrachtgevers en vragen door totdat we echt helder hebben wat er nodig is en of de beschrijving van de rol klopt met wat er wordt gezocht;
Stap 2: Daarna starten we met de zoektocht: netwerk search & headhunting en komen we tot een long-list;
Stap 3: Vervolgens maakt The AccelerationGroup Recruitment een selectie tot een short-list o.b.v. profiel, capaciteit, motivatie en persoonlijkheid;
Stap 4: Dan is er een carrousel van korte kennismaking met 3 tot 6 kandidaten;
Stap 5: Opvolgend een 2e ronde diepte-interviews en sollicitatiegesprekken bij opdrachtgever;
Stap 6: Bij de voorkeurs kandidaten komt er een referentie check en/of assessment;
Stap 7: Het is tijd voor de onderhandeling, de opmaak van het arbeidscontract en het tekenen van het arbeidscontract.
Stap 8: We reflecteren op gepaste momenten of de kandidaat naar verwachting functioneert.
Hebben je overtuigd of ben je nieuwsgierig?
Kom eens persoonlijk langs op Breedstraat 17 in Vreeland voor een kop koffie of thee
Bellen kan uiteraard ook, Mark van Dijk op 06- 52 30 80 20 of Sven Fremeijer op 06-31 93 28 30
Mark van Dijk
Neem contact op met Mark van Dijk voor meer informatie over commerciële projecten.
De afgelopen jaren hebben meer bedrijven hun groepsdoelstellingen behaald, in tegenstelling tot 65%-73% van hun salesmedewerkers die hun quota niet hebben gehaald. Gevolg is dat nu, de jaren erop, ook de groepsdoelstellingen niet gehaald worden en de groeiambities vertragen.
De zomer is een mooi moment voor reflectie. Veel collega’s op vakantie, (dus) minder interne beslommeringen, tijd om wat orde op zaken te stellen. Wat doen de associates en partners van The Acceleration Group zoal?
Roll calling, de ultieme marketingtool voor klantenbinding
Roll Call. Een rollend getal? Letterlijk, consumenten die naar je toe komen rollen. Klantenbinding op zijn best. Afgelopen donderdag voor het eerst meegemaakt, tot vorig jaar midzomer in Göteborg, een geheel nieuw fenomeen. Dit is een persoonlijk verhaal met een haakje naar ‘hoe je als merk een vriendschapsrelatie opbouwt met je doelgroep’. Roll call als marketingtool.