Er is weinig onderscheid in recruitment oplossingen - Waarom dan toch The AccelerationGroup?
Gepubliceerd in Artikelen
Veel recruitment collega’s roepen: kwaliteit, marktkennis, netwerk en soms een niets vernieuwende specialisme.
Maar is dat dan echt onderscheidend? Nee, niet echt.
Welke recruitment taken zijn dan wel onderscheidend?
Dat is de vraag die wij hebben voorgelegd aan onze opdrachtgevers. Onze aanvullende vraag was: Hoe kunnen wij jouw bedrijf nu echt helpen?
Middels gesprekken met onze terugkerende opdrachtgevers hebben wij nog beter inzicht gekregen in hun behoeften. Wat blijkt, zij willen nog meer aansluiting op het bestaande proces, maximale flexibiliteit en ze willen weten waar ze aan toe zijn.
Keuze aanbod, een geoliede samenwerking en transparantie … vanaf nu biedt The AccelerationGroup Recruitment drie onderscheidende proposities, die écht inspelen op de behoeften van onze huidige en toekomstige opdrachtgevers.
Welke recruitment oplossingen realiseren wij voor jullie ?
Keuze 1: Wij ‘Vinden’
The AccelerationGroup Recruitment zoekt en vindt voor jouw bedrijf. Jullie interne team doet de rest zelf met bijvoorbeeld een inhouse-recruiter.
Jullie Voordeel:
√ Ondersteuning van ons, doordat wij 100(!) relevante profielen aanleveren.
De interne recruiter kan zich volledig richten op selectie en interviews, zonder een compleet recruitment traject: de bekende uitdaging van “het zoeken” wordt uithanden genomen. Dat scheelt niet alleen tijd, maar ook veel geld.
Keuze 2: Wij ‘Selecteren’
Deze optie is inclusief optie 1 ‘Vinden’. Daarnaast verzorgen wij in ‘Selecteren’ ook de interviews en checken we ook of iemand echt open staat voor een nieuwe baan.
Jullie voordeel:
√ Wij geven de hiring manager of inhouse-recruiter voldoende profielen EN ook een drietal kwalitatieve CV’s waarbij jullie zelf de selectie kunnen voortzetten.
√ Daarnaast kwalificeren en pre-screenen wij de profielen die wij aanleveren.
Het search volume en de aanwas van bruikbare CV’s wordt opgepakt, zo blijft er genoeg tijd over voor de selectiegesprekken, de onboarding, en de candidate experience.
Optie 3: Het ‘Bemiddelen’
Bij deze optie voegen we (veel) meer werkzaamheden toe, naast het ‘Vinden’ en het ‘Selecteren’:
Jullie voordeel:
√ Het contact met kandidaten wordt in de eerste instantie door ons gelegd;
√ Ook de selectie van deze kandidaten in de vorm van één telefonische intake + twee face-to-face gesprekken;
√ De match vinden op ervaring, salaris en CV;
√ Het verleiden en het overtuigen van de meest gekwalificeerde kandidaten;
√ Het plannen van de gesprekken en het afstemmen met de hiring- manager;
√ Wij zorgen voor een zorgvuldig en gefundeerde afwijzing van de niet gekozen kandidaten;
√ Bij de gekwalificeerde kandidaten doen wij een referentie-check;
√ Jullie ontvangen een wekelijkse progressie en evaluatie.
En dat voor een zeer schappelijke additionele fee.
Extra voordeel: slechts 8 uur zelf te investeren, wij doen de rest.
Wat moet er dan nog gebeuren in die 8 uur? In ongeveer acht uur kun je twee à drie interviews per kandidaat doen, de onderhandeling van de arbeidsvoorwaarden en het arbeidscontract laten opstellen.
En dan?
Weer aan de slag: Omzet maken en groeien!
Welke vorm van recruitment hulp heeft jouw voorkeur?
De afgelopen jaren hebben meer bedrijven hun groepsdoelstellingen behaald, in tegenstelling tot 65%-73% van hun salesmedewerkers die hun quota niet hebben gehaald. Gevolg is dat nu, de jaren erop, ook de groepsdoelstellingen niet gehaald worden en de groeiambities vertragen.
De zomer is een mooi moment voor reflectie. Veel collega’s op vakantie, (dus) minder interne beslommeringen, tijd om wat orde op zaken te stellen. Wat doen de associates en partners van The Acceleration Group zoal?
Roll calling, de ultieme marketingtool voor klantenbinding
Roll Call. Een rollend getal? Letterlijk, consumenten die naar je toe komen rollen. Klantenbinding op zijn best. Afgelopen donderdag voor het eerst meegemaakt, tot vorig jaar midzomer in Göteborg, een geheel nieuw fenomeen. Dit is een persoonlijk verhaal met een haakje naar ‘hoe je als merk een vriendschapsrelatie opbouwt met je doelgroep’. Roll call als marketingtool.