Er is weinig onderscheid in recruitment oplossingen - Waarom dan toch The AccelerationGroup?
Gepubliceerd in Artikelen
Veel recruitment collega’s roepen: kwaliteit, marktkennis, netwerk en soms een niets vernieuwende specialisme.
Maar is dat dan echt onderscheidend? Nee, niet echt.
Welke recruitment taken zijn dan wel onderscheidend?
Dat is de vraag die wij hebben voorgelegd aan onze opdrachtgevers. Onze aanvullende vraag was: Hoe kunnen wij jouw bedrijf nu echt helpen?
Middels gesprekken met onze terugkerende opdrachtgevers hebben wij nog beter inzicht gekregen in hun behoeften. Wat blijkt, zij willen nog meer aansluiting op het bestaande proces, maximale flexibiliteit en ze willen weten waar ze aan toe zijn.
Keuze aanbod, een geoliede samenwerking en transparantie … vanaf nu biedt The AccelerationGroup Recruitment drie onderscheidende proposities, die écht inspelen op de behoeften van onze huidige en toekomstige opdrachtgevers.
Welke recruitment oplossingen realiseren wij voor jullie ?
Keuze 1: Wij ‘Vinden’
The AccelerationGroup Recruitment zoekt en vindt voor jouw bedrijf. Jullie interne team doet de rest zelf met bijvoorbeeld een inhouse-recruiter.
Jullie Voordeel:
√ Ondersteuning van ons, doordat wij 100(!) relevante profielen aanleveren.
De interne recruiter kan zich volledig richten op selectie en interviews, zonder een compleet recruitment traject: de bekende uitdaging van “het zoeken” wordt uithanden genomen. Dat scheelt niet alleen tijd, maar ook veel geld.
Keuze 2: Wij ‘Selecteren’
Deze optie is inclusief optie 1 ‘Vinden’. Daarnaast verzorgen wij in ‘Selecteren’ ook de interviews en checken we ook of iemand echt open staat voor een nieuwe baan.
Jullie voordeel:
√ Wij geven de hiring manager of inhouse-recruiter voldoende profielen EN ook een drietal kwalitatieve CV’s waarbij jullie zelf de selectie kunnen voortzetten.
√ Daarnaast kwalificeren en pre-screenen wij de profielen die wij aanleveren.
Het search volume en de aanwas van bruikbare CV’s wordt opgepakt, zo blijft er genoeg tijd over voor de selectiegesprekken, de onboarding, en de candidate experience.
Optie 3: Het ‘Bemiddelen’
Bij deze optie voegen we (veel) meer werkzaamheden toe, naast het ‘Vinden’ en het ‘Selecteren’:
Jullie voordeel:
√ Het contact met kandidaten wordt in de eerste instantie door ons gelegd;
√ Ook de selectie van deze kandidaten in de vorm van één telefonische intake + twee face-to-face gesprekken;
√ De match vinden op ervaring, salaris en CV;
√ Het verleiden en het overtuigen van de meest gekwalificeerde kandidaten;
√ Het plannen van de gesprekken en het afstemmen met de hiring- manager;
√ Wij zorgen voor een zorgvuldig en gefundeerde afwijzing van de niet gekozen kandidaten;
√ Bij de gekwalificeerde kandidaten doen wij een referentie-check;
√ Jullie ontvangen een wekelijkse progressie en evaluatie.
En dat voor een zeer schappelijke additionele fee.
Extra voordeel: slechts 8 uur zelf te investeren, wij doen de rest.
Wat moet er dan nog gebeuren in die 8 uur? In ongeveer acht uur kun je twee à drie interviews per kandidaat doen, de onderhandeling van de arbeidsvoorwaarden en het arbeidscontract laten opstellen.
En dan?
Weer aan de slag: Omzet maken en groeien!
Welke vorm van recruitment hulp heeft jouw voorkeur?
Hoe ‘Sales Tech’ verkopers helpt tijd te besparen en consistent te werken
Wanneer verkopers worden ondersteund door de juiste tools en geïntegreerde
applicaties, hebben ze aanzienlijk meer tijd om zich te concentreren op hun
kernactiviteit: verkopen. Dit resulteert niet alleen in een hogere efficiëntie, ook
in consistenter en kwalitatief beter werk, wat zich vertaalt naar verbeterde
conversieratio’s, hogere marges, betere verkoopresultaten en sterkere klantrelatie.
Ook in 2024 zal de marketing- en saleswereld zich dynamisch voortbewegen zoals we gewend zijn. Maar welke kant op is de vraag; verder in de gebaande paden of nieuwe afslagen? Wij gingen op onderzoek uit en vonden 8 belangrijke, voorspelde marketing- en salestrends voor 2024.
Door de komst van digitale marketing zijn customer journeys niet meer zo lineair en eenvoudig als daarvoor. En hoewel dit allang niet meer een nieuwe sector is, blijft het een uitdaging om te begrijpen wat een verkoop triggert. Het consumentengedrag verandert continu en vraagt ook van bedrijven een voortdurende aanpassing om relevant te blijven. Een concept dat in deze context belangrijk is geworden, zijn micro-momenten; cruciale momenten in de klantreis die het succes of falen van een merk kunnen bepalen. Wat zijn dit voor momenten en hoe benut je ze als bedrijf om een optimale klantbeleving te creëren?