Klantbehoud in 2025: Gebruiksgedrag, service & retentiebeleid
In dit artikel zoomen we in op laatste 3 pijlers in ons model van klantbehoud: gebruiksgedrag, service en retentie.
Kennis is key! Afgelopen week hebben wij met de associates, consultants en partners van The AccelerationGroup Mike Parsons, CEO van QUALITANCE als gastspreker uitgenodigd om zijn visie en methodiek op het onderwerp: Agility mindset in the Digital Age.
De wereld digitaliseert versneld vanwege Corona, het is daarmee complexer en dynamischer.
– Wat betekent dit voor de business bij onze opdrachtgevers en onze inzet?
– Welke kennis en werkwijze van ons zijn belangrijk om onderscheidend en relevant te blijven?
– Hoe gaan we dat dan op onze pragmatische manier toepassen?
Executie schijnt het keyword te zijn, iets wat wij al jaren als slogan voeren. 10% strategie en 90% executie. Kortom een kennissessie die bij ons paste.
Mike Parsons heeft een 6 oplossingen model ontwikkeld om Agility in a Digital Age aan te vliegen.
Bedankt Mike, we waren allemaal lovend over de insights!
Lees op onze website voor meer over onze services.
Will Veldhuisen is per juni gestart bij Royal FloraHolland als Product Owner marketing. Will gaat het Royal Flora Holland marketing team helpen in de laatste fase van het go-2-market plan van de digitale transitie.
Het bedrijf gaat o.a. een nieuwe corporate website lanceren i.c.m. diverse micro sites, self care website, een nieuwe app en dit alles met diverse customer journey’s.
Wij danken Royal FloraHolland wederom voor hun vertrouwen en wensen Will succes bij de implementatie!
Benieuwd naar wat wij in het verleden bij Royal FloraHolland hebben gedaan? Bekijk de case hier!
Hoe ga jij om met de digitalisering en zakelijke klanten die heel goed weten wat ze precies nodig hebben?
Er is op dit moment een ongekende transformatie gaande als je kijkt naar de Buying Journey. Salesmanagement is steeds meer een multidisciplinaire activiteit (Sales, Marketing, Service, Support en Intelligence) met veel automatisering van processen.
Het juiste gebruik van data heeft een positief effect op de effectiviteit van de salesafdeling. Maar ook, relaties moeten worden onderhouden, leads moeten worden gecreëerd, offertes moeten slim worden uitgebracht en er moeten mooie deals binnenkomen.
Hoe accelereer je de sales? Hoe kun je strakker sturen en harder groeien? Tegen betere marge en hogere klanttevredenheid?
Wij van The AccelerationGroup helpen je graag. Bekijk onze programma’s hier en neem contact op.
Het derde artikel in ons vierluik over de veranderingen, trends en de toekomst van Sales in de komende jaren, gaat over de veranderende rol van sales in B2B organisaties.
Wil je als B2B verkooporganisatie succesvol zijn dan moet je veranderen in de komende 3-5 jaar. Je moet transformeren:
(1) Investeer in technologie zodat klanten op de door hun gewenste wijze kunnen communiceren met je organisatie.
(2) Gebruik geavanceerde data-analyses ten behoeve van kwalitatieve insights.
(3) Investeer continu in het vinden en ontwikkelen van sales talent.
De Automotive branche verandert snel! Hoe kun je als onderneming je toekomst zeker stellen?
Dat de Automotive branche en haar businessmodel aan het veranderen is, is niet nieuw. Wat nog vaak wel onderbelicht is hoe je als dealer, dealer groep of importeur om gaat met deze veranderingen.
Welke relevantie biedt jouw organisatie jouw klant?
In het artikel delen wij enkele inzichten. Lees verder.
In dit artikel zoomen we in op laatste 3 pijlers in ons model van klantbehoud: gebruiksgedrag, service en retentie.
In dit artikel zoomen we in op de eerste 3 pijlers in ons model van klantbehoud: prijs, promotie en kanaalsturing.
We weten het allemaal: het behouden van een klant is veel voordeliger dan het werven van een nieuwe. Toch krijgt klantbehoud nog steeds onvoldoende aandacht in groeistrategieën. Binnen commerciële teams ligt de focus vaak op acquisitie, terwijl retentie minstens zo belangrijk is.
Neem contact op met één van de partners. Wij staan klaar om u verder te helpen.