Resultaten voor
(177)Operations Director @ ITAB Benelux BV
Wat betekent de nieuwe WET DBA voor mij?
Zelfstandigheid of schijnzelfstandigheid? Daar gaan we weer…
De 6 do’s voor een succesvolle salestransformatie!
Verandering is van alle tijden wordt altijd gezegd. Alleen zien we bij veel opdrachtgevers waar we voor werken dat de salesorganisatie op veel onderdelen nog steeds op dezelfde manier wordt ingericht en geleid als begin van de 21ste eeuw toen ik mijn carrière als verkoper begon. Vreemd, zeker als alles om ons heen verandert en we bij veel klanten en op financiële pagina’s zien dat de omzet achterblijft. Kortom, het is tijd voor echte sales transformatie en dit is waarom.
Ondernemen in de klimaattransitie: een prachtige kans?
Als je het nieuws volgt, zou je denken dat de toekomst voor bedrijven die bijdragen aan de klimaattransitie er zeer somber uitziet. De zonne -energiemarkt is ingestort – het aantal installaties is gehalveerd en 70 bedrijven gingen dit jaar al failliet. De verkoop van warmtepompen is met 50% gedaald en zelfs elektrische voertuigen, ooit het symbool van duurzaamheid, verliezen marktaandeel in Europa.
Samen bewegen vergroot je kans op succes!
Heb je wel eens een 'walking meeting'? Wist je dat een lopende meeting meerdere voordelen heeft? Samen lopen, bewegen in hetzelfde ritme geeft vanuit evolutionair oogpunt, een grotere kans op overleving - je beweegt letterlijk op hetzelfde tempo in dezelfde richting. Meer kans op succes! We maken zo nieuwe neuronen en hersencellen aan en een soort instant creativiteit produceren. Plus je kunt even naar buiten en je echt richten op het doel van het gesprek.
In de week van Week van de Vitaliteit een artikel over bewegen. Want, waar we ook zijn, in het verkeer, op kantoor, in de sportzaal: zijn we mentaal en fysiek, fit genoeg om in te presteren?
Cybersecurity: een groeiende markt vol uitdagingen en kansen
Cybersecurity: een groeiende markt vol uitdagingen en kansen
Waarom halen salesteams hun targets niet?
De afgelopen jaren hebben meer bedrijven hun groepsdoelstellingen behaald, in tegenstelling tot 65%-73% van hun salesmedewerkers die hun quota niet hebben gehaald. Gevolg is dat nu, de jaren erop, ook de groepsdoelstellingen niet gehaald worden en de groeiambities vertragen.
Zomertijd is een mooi moment voor reflectie.
De zomer is een mooi moment voor reflectie. Veel collega’s op vakantie, (dus) minder interne beslommeringen, tijd om wat orde op zaken te stellen. Wat doen de associates en partners van The Acceleration Group zoal?
Inventum Technologies: rebranding, nieuwe website en fabriek
In deze case is TAG gevraagd, Inventum Technologies als merk te laden en herkenbaarder te maken in de markt van warmtepompen en boilers, middels het opzetten en uitwerken van een corporate story, merkpositionering en een strategisch marketingcommunicatieplan.
Business Development Manager @ ITAB Benelux BV
Roll calling, de ultieme marketingtool voor klantenbinding
Roll Call. Een rollend getal? Letterlijk, consumenten die naar je toe komen rollen. Klantenbinding op zijn best. Afgelopen donderdag voor het eerst meegemaakt, tot vorig jaar midzomer in Göteborg, een geheel nieuw fenomeen. Dit is een persoonlijk verhaal met een haakje naar ‘hoe je als merk een vriendschapsrelatie opbouwt met je doelgroep’. Roll call als marketingtool.
Erwin Hijlkema
AI in actie: hoe kunstmatige intelligentie sales verbetert
AI is tegenwoordig overal en als wij de hype mogen geloven dan zijn alle bedrijven ermee bezig. Dagelijks worden we overspoeld met nieuwe AI-tools en prompt-engineeringcursussen die onze mailboxen vullen. Sinds de lancering van het Large Language Model (LLM) ChatGPT door OpenAI is AI volop in beeld bij veel bedrijven. Alleen al de vraag of door het gebruik van AI, veel banen overbodig zal maken, en welke, houdt velen bezig. Wat zeker is, is dat de (re)evolutie van AI zich zal doorzetten en dat het bij meer en meer bedrijven in alle processen een grote rol gaat spelen. Ook voor kleinere bedrijven is AI toegankelijker en betaalbaarder geworden. Grote spelers zoals Microsoft en Google hebben AI geïntegreerd in hun cloudplatformen, waardoor de mogelijkheden eindeloos lijken.
Salesmanagers en salesteams: de stille architecten van jouw merk.
Salesteams worden nog te veel gezien als sterk in verkoop en het uitvoeren van de bedrijfsstrategie. Terwijl zij juist het klantencontact hebben en het merk tot leven brengen. Daar kun je als bedrijf iets mee.
Drijfveren voor salesmensen veranderen, net als voor anderen mensen
Vroeger was een salestarget genoeg om salesmensen te motiveren. Hoe zit het met de nieuwe generatie salesmensen. Waar komen zij hun bed nog voor uit?
Koen Coppens
Solution Architect @ Horizon Telecom
Hub-directeur @ Hallo
Hoe ‘Sales Tech’ verkopers helpt tijd te besparen en consistent te werken
Wanneer verkopers worden ondersteund door de juiste tools en geïntegreerde
applicaties, hebben ze aanzienlijk meer tijd om zich te concentreren op hun
kernactiviteit: verkopen. Dit resulteert niet alleen in een hogere efficiëntie, ook
in consistenter en kwalitatief beter werk, wat zich vertaalt naar verbeterde
conversieratio’s, hogere marges, betere verkoopresultaten en sterkere klantrelatie.
Sales Manager Nederland @ Delta Light Group – INGEVULD
Marketing- en salestrends voor 2024
Ook in 2024 zal de marketing- en saleswereld zich dynamisch voortbewegen zoals we gewend zijn. Maar welke kant op is de vraag; verder in de gebaande paden of nieuwe afslagen? Wij gingen op onderzoek uit en vonden 8 belangrijke, voorspelde marketing- en salestrends voor 2024.
Micro-momenten in de customer journey aanscherpen met AI
Door de komst van digitale marketing zijn customer journeys niet meer zo lineair en eenvoudig als daarvoor. En hoewel dit allang niet meer een nieuwe sector is, blijft het een uitdaging om te begrijpen wat een verkoop triggert. Het consumentengedrag verandert continu en vraagt ook van bedrijven een voortdurende aanpassing om relevant te blijven. Een concept dat in deze context belangrijk is geworden, zijn micro-momenten; cruciale momenten in de klantreis die het succes of falen van een merk kunnen bepalen. Wat zijn dit voor momenten en hoe benut je ze als bedrijf om een optimale klantbeleving te creëren met behulp van AI?
Go-to-market programma
Partner Programma: bouw een succesvol indirect verkoopkanaal
Wie kent het niet, 80% van de business via het indirecte kanaal wordt gedaan door 20% van je businesspartners. Of laat het 70%-30% zijn. Hoe kun je toch structureel groeien in je partnerkanaal? Hoe behoud je je toppers, creëer je groei in de longtail en schoon je de niet renderende? Een gefaseerde aanpak met een kwalificatie van al je partners en een strak gedifferentieerd programma is de sleutel. Net als een aantal strategische, nieuwe partners aan boord halen.
Partner Programma: een succesvol indirect verkoopkanaal
Het associateship bij TAG: business, kennis en fun
Associate zijn bij the AccelerationGroup. Mooi woord en leuke term, maar wat houdt het eigenlijk in en waarom zou je associate willen worden? Voor Robin Hattink, associate sinds 2020, was dat duidelijk.
Sales Director @ MarketResponse – INGEVULD
Purpose follows Business of Business follows purpose?
Purpose follows business of Business follows purpose..twee woorden in een andere volgorde; wat komt er eerst voor succesvol ondernemerschap? De laatste jaren merk ik een verandering in denken hierover, bij mezelf en veel organisaties die écht met de toekomst bezig zijn. Het is Purpose waarmee het allemaal begint.
Wilt u advies of heeft u een vraag?
Neem contact op met één van de partners. Wij staan klaar om u verder te helpen.