Resultaten voor

(166)
Filter

Roll calling, de ultieme marketingtool voor klantenbinding

Roll Call. Een rollend getal? Letterlijk, consumenten die naar je toe komen rollen. Klantenbinding op zijn best. Afgelopen donderdag voor het eerst meegemaakt, tot vorig jaar midzomer in Göteborg, een geheel nieuw fenomeen. Dit is een persoonlijk verhaal met een haakje naar ‘hoe je als merk een vriendschapsrelatie opbouwt met je doelgroep’. Roll call als marketingtool.

Erwin Hijlkema

AI in actie: hoe kunstmatige intelligentie sales verbetert

AI is tegenwoordig overal en als wij de hype mogen geloven dan zijn alle bedrijven ermee bezig. Dagelijks worden we overspoeld met nieuwe AI-tools en prompt-engineeringcursussen die onze mailboxen vullen. Sinds de lancering van het Large Language Model (LLM) ChatGPT door OpenAI is AI volop in beeld bij veel bedrijven. Alleen al de vraag of door het gebruik van AI, veel banen overbodig zal maken, en welke, houdt velen bezig. Wat zeker is, is dat de (re)evolutie van AI zich zal doorzetten en dat het bij meer en meer bedrijven in alle processen een grote rol gaat spelen. Ook voor kleinere bedrijven is AI toegankelijker en betaalbaarder geworden. Grote spelers zoals Microsoft en Google hebben AI geïntegreerd in hun cloudplatformen, waardoor de mogelijkheden eindeloos lijken.

Salesmanagers en salesteams: de stille architecten van jouw merk.

Salesteams worden nog te veel gezien als sterk in verkoop en het uitvoeren van de bedrijfsstrategie. Terwijl zij juist het klantencontact hebben en het merk tot leven brengen. Daar kun je als bedrijf iets mee.

Drijfveren voor salesmensen veranderen, net als voor anderen mensen

Vroeger was een salestarget genoeg om salesmensen te motiveren. Hoe zit het met de nieuwe generatie salesmensen. Waar komen zij hun bed nog voor uit?

Koen Coppens

Solution Architect @ Horizon Telecom

Hub-directeur @ Hallo

Hoe ‘Sales Tech’ verkopers helpt tijd te besparen en consistent te werken

Wanneer verkopers worden ondersteund door de juiste tools en geïntegreerde
applicaties, hebben ze aanzienlijk meer tijd om zich te concentreren op hun
kernactiviteit: verkopen. Dit resulteert niet alleen in een hogere efficiëntie, ook
in consistenter en kwalitatief beter werk, wat zich vertaalt naar verbeterde
conversieratio’s, hogere marges, betere verkoopresultaten en sterkere klantrelatie.

Sales Manager Nederland @ Delta Light Group – INGEVULD

Marketing- en salestrends voor 2024

Ook in 2024 zal de marketing- en saleswereld zich dynamisch voortbewegen zoals we gewend zijn. Maar welke kant op is de vraag; verder in de gebaande paden of nieuwe afslagen? Wij gingen op onderzoek uit en vonden 8 belangrijke, voorspelde marketing- en salestrends voor 2024.

Account / Projectmanager @ Delta Light

Micro-momenten in de customer journey aanscherpen met AI

Door de komst van digitale marketing zijn customer journeys niet meer zo lineair en eenvoudig als daarvoor. En hoewel dit allang niet meer een nieuwe sector is, blijft het een uitdaging om te begrijpen wat een verkoop triggert. Het consumentengedrag verandert continu en vraagt ook van bedrijven een voortdurende aanpassing om relevant te blijven. Een concept dat in deze context belangrijk is geworden, zijn micro-momenten; cruciale momenten in de klantreis die het succes of falen van een merk kunnen bepalen. Wat zijn dit voor momenten en hoe benut je ze als bedrijf om een optimale klantbeleving te creëren met behulp van AI?

Go-to-market programma

Partner Programma: bouw een succesvol indirect verkoopkanaal

Wie kent het niet, 80% van de business via het indirecte kanaal wordt gedaan door 20% van je businesspartners. Of laat het 70%-30% zijn. Hoe kun je toch structureel groeien in je partnerkanaal? Hoe behoud je je toppers, creëer je groei in de longtail en schoon je de niet renderende? Een gefaseerde aanpak met een kwalificatie van al je partners en een strak gedifferentieerd programma is de sleutel. Net als een aantal strategische, nieuwe partners aan boord halen.

Partner Programma: een succesvol indirect verkoopkanaal

Het associateship bij TAG: business, kennis en fun

Associate zijn bij the AccelerationGroup. Mooi woord en leuke term, maar wat houdt het eigenlijk in en waarom zou je associate willen worden? Voor Robin Hattink, associate sinds 2020, was dat duidelijk.

Sales Director @ MarketResponse – INGEVULD

Purpose follows Business of Business follows purpose?

Purpose follows business of Business follows purpose..twee woorden in een andere volgorde; wat komt er eerst voor succesvol ondernemerschap? De laatste jaren merk ik een verandering in denken hierover, bij mezelf en veel organisaties die écht met de toekomst bezig zijn. Het is Purpose waarmee het allemaal begint.

Écht datagedreven werken: van data naar acceleratie

Datagedreven werken is niet meer weg te denken tegenwoordig. Al zien we dat nog maar weinig merken écht datagedreven werken. Samen met onze partner Marketresponse doen we dat wel al succesvol voor een aantal klanten. Vanuit data een go-to-market ontwikkelen of een commerciële versnelling realiseren.

Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat? Lees dan snel verder en bekijk ook even deze video van MarketResponse.

Ben je een manager of een leider?

Als je manager bent, dan heb je de leiding over een team. Maar ben je dan ook automatisch een leider? En wat is het verschil met een manager? We duiken in enkele belangrijke verschillen en overeenkomsten en waarom het belangrijk is om het onderscheid te weten.

Effectieve teams: de sleutel tot succes

Effectieve teams vormen het fundament van succesvolle organisaties. Maar wat maakt een team effectief? Wij noemen 5 belangrijke facetten.

Hoe maak je jouw cv nu echt relevant?

Wil je jouw cv echt relevant maken? Wij geven ideeën en tips om op te vallen tussen de concurrentie. Check vooral de vernieuwende ideeën en til jouw cv een niveau hoger.

Het klantvriendelijkste bedrijf van 2023

Op donderdag 11 mei werd door onze partner MarketResponse het event ‘het klantvriendelijkste bedrijf van 2023’ gehouden in Utrecht. Op het zeer goed bezochte event werden de klantvriendelijkste bedrijven uit 10 branches bekendgemaakt en ook een overall winnaar. Die laatste geven we meteen maar prijs, als je dit nog niet had meegekregen: de Efteling.

ChatGPT: hoe kan het jouw bedrijf of dat van je klant helpen?

In een handomdraai een scherpe pitch creëren, een profielomschrijving voor een vacature of een marktanalyse van de energiemarkt. ChatGPT doet dat in een aantal seconden voor je, zo leerden wij onlangs tijdens een workshop ChatGPT. Het is dan ook niet gek dat ChatGPT in slechts drie dagen tijd al één miljoen gebruikers had. Maar concreet: hoe kan Chat GPT jouw bedrijf of dat van je klant helpen?

Waarom voegt business development waarde toe aan jouw bedrijf?

Sales en Marketing zijn niet weg te denken uit de meeste bedrijven. Iedereen weet wat ze doen en waarvoor deze afdelingen staan opgesteld. Maar hoe zit dat met de afdeling Business Development? Waarom voegt business development waarde toe aan jouw bedrijf?

Verkopen = Helpen kopen

“Kan The AccelerationGroup een Soft Skill Sales training organiseren voor onze hele verkooporganisatie?” Via onze klant en goede relatie Prodrive, die o.a. automotive producttrainingen geeft, kwam Mitsubishi Motor Sales Nederland (MMSN) met deze mooie brede vraag.

7 kwaliteiten van toekomstgerichte leiders

De wereld om ons heen verandert sneller dan ooit en wordt steeds complexer. Dat maakt het lastiger voor bedrijven om goede resultaten te boeken. Wij noemen 7 kwaliteiten van toekomstgerichte leiders om met deze uitdagingen om te gaan.

Wat bepaalt eigenlijk het succes van datagedreven werken?

De analyse van data geeft de inzichten waar zaken verbeterd of aangepast moeten worden. In de praktijk blijkt echter dat bij veel bedrijven nog steeds veel gebeurt op basis van intuïtie. Wat is succesvol datagedreven werken?

Debbie van Leeuwen Schweers

Odile Kransky-Jans

Ambassadeur The AccelerationGroup

Neem contact op met Fedor

Wilt u advies of heeft u een vraag?

Neem contact op met één van de partners. Wij staan klaar om u verder te helpen.

Zoeken

Wilt u advies of heeft u een vraag?

Neem contact op met één van de partners. Wij staan klaar om u verder te helpen.

Neem contact op