Resultaten voor
(177)Écht datagedreven werken: van data naar acceleratie
Datagedreven werken is niet meer weg te denken tegenwoordig. Al zien we dat nog maar weinig merken écht datagedreven werken. Samen met onze partner Marketresponse doen we dat wel al succesvol voor een aantal klanten. Vanuit data een go-to-market ontwikkelen of een commerciële versnelling realiseren.
Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat? Lees dan snel verder en bekijk ook even deze video van MarketResponse.
Ben je een manager of een leider?
Als je manager bent, dan heb je de leiding over een team. Maar ben je dan ook automatisch een leider? En wat is het verschil met een manager? We duiken in enkele belangrijke verschillen en overeenkomsten en waarom het belangrijk is om het onderscheid te weten.
Effectieve teams: de sleutel tot succes
Effectieve teams vormen het fundament van succesvolle organisaties. Maar wat maakt een team effectief? Wij noemen 5 belangrijke facetten.
Hoe maak je jouw cv nu echt relevant?
Wil je jouw cv echt relevant maken? Wij geven ideeën en tips om op te vallen tussen de concurrentie. Check vooral de vernieuwende ideeën en til jouw cv een niveau hoger.
Het klantvriendelijkste bedrijf van 2023
Op donderdag 11 mei werd door onze partner MarketResponse het event ‘het klantvriendelijkste bedrijf van 2023’ gehouden in Utrecht. Op het zeer goed bezochte event werden de klantvriendelijkste bedrijven uit 10 branches bekendgemaakt en ook een overall winnaar. Die laatste geven we meteen maar prijs, als je dit nog niet had meegekregen: de Efteling.
ChatGPT: hoe kan het jouw bedrijf of dat van je klant helpen?
In een handomdraai een scherpe pitch creëren, een profielomschrijving voor een vacature of een marktanalyse van de energiemarkt. ChatGPT doet dat in een aantal seconden voor je, zo leerden wij onlangs tijdens een workshop ChatGPT. Het is dan ook niet gek dat ChatGPT in slechts drie dagen tijd al één miljoen gebruikers had. Maar concreet: hoe kan Chat GPT jouw bedrijf of dat van je klant helpen?
Waarom voegt business development waarde toe aan jouw bedrijf?
Sales en Marketing zijn niet weg te denken uit de meeste bedrijven. Iedereen weet wat ze doen en waarvoor deze afdelingen staan opgesteld. Maar hoe zit dat met de afdeling Business Development? Waarom voegt business development waarde toe aan jouw bedrijf?
Verkopen = Helpen kopen
“Kan The AccelerationGroup een Soft Skill Sales training organiseren voor onze hele verkooporganisatie?” Via onze klant en goede relatie Prodrive, die o.a. automotive producttrainingen geeft, kwam Mitsubishi Motor Sales Nederland (MMSN) met deze mooie brede vraag.
7 kwaliteiten van toekomstgerichte leiders
De wereld om ons heen verandert sneller dan ooit en wordt steeds complexer. Dat maakt het lastiger voor bedrijven om goede resultaten te boeken. Wij noemen 7 kwaliteiten van toekomstgerichte leiders om met deze uitdagingen om te gaan.
Wat bepaalt eigenlijk het succes van datagedreven werken?
De analyse van data geeft de inzichten waar zaken verbeterd of aangepast moeten worden. In de praktijk blijkt echter dat bij veel bedrijven nog steeds veel gebeurt op basis van intuïtie. Wat is succesvol datagedreven werken?
Debbie van Leeuwen Schweers
Martijn Brandhorst
5 business trends voor 2023
Welke trends hebben veel impact op bedrijven in 2023? Wij noemen 5 kanshebbers, zonder volledig te willen zijn.
Klantbehoud: Pragmatisch Model
Wij hebben vanuit The Acceleration Group een pragmatisch model voor klantbehoud opgezet. Daarbij gaan we ervan uit dat klantbehoud een multi-disciplinair spel is en niet alleen een feestje van Klantcontact of Marketing.
Hoe pak je b2b sales goed aan? Van MQL via SRL en SQL naar klant
Het blijft toch vaak onduidelijk in een marketing/sales organisatie wanneer een lead MQL, SRL of SQL is. Hoe pak je b2b sales goed aan? Van MQL via SRL en SQL naar klant.
Negen recruitmentblunders die je niet hoeft te maken
84% van de mensen die we plaatsen bij onze opdrachtgevers zit er langer dan één jaar en maakt zelfs promotie. Om je op weg te helpen en ook dit succes te hebben (en houden) met recruitment delen we graag negen recruitmentblunders die je niet hoeft te maken.
4 onderdelen van een effectief b2b loyaliteitsprogramma
Loyaliteitsprogramma’s voor consumenten zijn er legio van. Maar hoe zit dat met b2b? 4 onderdelen van een effectief b2b loyaliteitsprogramma.
Ook jij kunt in 7 stappen marketing automation op zetten
In deel 1 gaven we 7 redenen om te starten met marketing automation. Heb je de keuze inmiddels gemaakt en wil je ermee aan de slag? Lees verder.
Marketing automation: 7 redenen waarom je niet zonder kan in 2023
Marketing automation de zoveelste trend die zijn reputatie niet waarmaakt? Zeker niet! Lees verder in deze 7 redenen.
Wat is nu eigenlijk data science?
Wat is nu eigenlijk data science? Data, het lijkt wel het toverwoord van deze eeuw. Maar met alleen data kom je er uiteraard niet.
Graag delen we onze inzichten hoe dit toe te passen in de vorm van 3 tips.
Krappe arbeidsmarkt … wij vinden kwalitatieve kandidaten. Wil je weten hoe?
Hoe vindt The AccelerationGroup Recruitment WEL de juiste beschikbare kandidaten in de krappe markt?
Graag delen we onze resultaten, dit puur ter onderbouwing dat onze unieke aanpak daadwerkelijk aanslaat...
De 6 pijlers van klantbehoud
Waarom is een stakeholder analyse zo ontzettend belangrijk?
Hoe nu echt succesvol een project realiseren? Allerlei elementen zijn toepasbaar en van belang zoals een goede scope, agile werken of een goed project ondersteuningssysteem. En waarom is een stakeholder analyse zo ontzettend belangrijk?
12 tools voor betere sales
Inzicht in de ideale klant is onmisbaar. Zo kan je deze potentiële klanten voorzien van informatie die hij nodig heeft om tot aankoop over te gaan. Kopers verzamelen tegenwoordig zelf veel informatie en het is daarom noodzakelijk om tools te hebben die dit faciliteren.
Het Go to Market Proces
Retargeting gaat op de schop, leer van je bestaande klanten
Retargeting wordt nooit meer wat het geweest is. Sinds begin dit jaar raadt de Autoriteit Persoonsgegevens aan om met retargeting te stoppen. Dat dwingt bedrijven op zoek te gaan naar andere manieren om potentiële klanten online te benaderen.
Verdedigen is de beste aanval
We weten het allemaal, een klant behouden is veel goedkoper dan een nieuwe acquireren. Toch krijgt klantbehoud nog steeds te weinig aandacht in groeistrategieën. Het is ook minder populair bij de commerciële medewerkers in een organisatie. Klantbehoud is vergelijkbaar met voetbal; aanvallen is leuker en minder tactisch dan verdedigen. De meest populaire voetballers zijn ook aanvallers, die over het algemeen de sterren lijken van het veld. Keepers en verdedigers ... die zijn toch van een andere categorie.
Lenneke de Jong-Sigmond
Hoe sterk is jouw dreamteam?
Business Case: Klimaatverandering in retail
Wilt u advies of heeft u een vraag?
Neem contact op met één van de partners. Wij staan klaar om u verder te helpen.