Commercial Strategy

Een krachtige (commerciële) turn around

Doel
Binnen M7 Group was de lange termijn strategie voor het merk Online.nl onduidelijk, er waren meerdere optie die nog niet voldoende waren uitgewerkt. Ook een grote technische transitie en outsource van operatie had grote invloed op de klanttevredenheid (NPS Score) van hun klanten. Het doel was om alle primaire commerciële en financiële parameters weer in het groen te krijgen. De parameters op omzet ontwikkeling, acquisitie van nieuwe klanten, churn, winstgevendheid en cashflow. Daarnaast was het doel om de interne samenwerking in de commerciële keten (sales, marketing en customer care) sterk te verbeteren en te borgen en vorm en inhoud te geven aan het driejarenplan voor het merk Online.nl.


Aanpak
De aanpak was gebaseerd op interim-aanpak. Een algemeen directeur en diverse adviseurs met diepgaande kennis en ervaring van commerciële processen werden ingezet. In samenspraak met het senior management in Luxemburg werd de commerciële koers bepaald.


Resultaat

Het tastbare eindresultaat na 15 maanden is een sterk verstevigde commerciële keten en interne samenwerking, een duidelijke positionering en strategie voor het merk Online.nl voor de komende jaren, zeer belangrijk een stevig verbeterd financieel resultaat in termen van free cashflow en winstgevendheid, verbeterde salesaanpak, betere proposities en meer effectiviteit en efficiency in de customer care.

Het merk Online.nl maakte in na 18 maanden na de start een enorme sprong binnen de klant tevredenheid scores van Telecompaper. Van de laatste plaats naar een plek in de middenmoot boven de concurrenten.

“Dit is de legacy van TAG, na 1,5 jaar keihard werken met TAG als adviseurs en uitvoerders. Anderhalf jaar geleden heeft TAG aan de basis gestaan van deze resultaten en daar mogen jullie trots op zijn.”

Ernst Jan van Rooijen, CFO M7 Group


Contact

Meer weten over de achtergrond, aanpak en resultaten van dit project of één van onze andere projecten?
Neem gerust contact op.