Innovatie

Het Headhunten van twee ‘Business Development Managers‘ voor Reviva Groep

Uitdaging
Reviva is de leverancier van de ultieme klantreis in de B2C logistiek. Deze zogenaamde ‘last mile’ optimaliseren is het specialisme en onderscheidend vermogen. Omdat de markt erg gespannen is (en stevig groeit) is het vinden van de juiste kandidaten lastig.


Oplossing
Na een intensieve intake gericht op de cultuur, inzichten en issues uit het verleden) hebben we gezamenlijk de volgende aanpak geformuleerd:

  • Een sterke focus op target list van bedrijven waar potentiële kandidaten zitten, kortom het selectief benaderen van kandidaten bij concurrenten.
  • Het opstellen van een longlist aan kandidaten (ruim 100 kandidaten) en benaderen via DM en Online. We hebben online search teams ingezet om de slagvaardigheid te verhogen.
  • De top 30 geïnteresseerde kandidaten persoonlijk benaderd en eerste gesprekken gevoerd.
  • Op basis van deze selectie met Reviva in overleg om de lijst verder te verkleinen.
  • De eerste selectie interviews met The AccelerationGroup Headhunter om tot een short list te komen van 5 kandidaten.
  • De kandidaten in ‘carrousel’ presenteren aan Reviva op één dag. Het voordeel hiervan is: een beperkte tijdsbesteding voor Reviva, de interviews blijven kort en bondig, direct vergelijkingsmateriaal en terugkoppeling.
  • De beste 2 kandidaten gaan naar volgende ronde. Tot slot het proces van onderhandelen over de arbeidvoorwaarden.


Resultaat
Door deze manier van werken heeft Reviva een compleet beeld van de beschikbare kandidaten gekregen, snel en effectief. Reviva heeft daardoor 2 zeer competente Business Developers gevonden die gaan helpen in de verdere groei van het bedrijf.

‘’The AccelerationGroup heeft ons in staat gesteld de beste commerciële kandidaten uit de markt te spreken en te contracteren. Zij brengen op een rustige en gedegen manier kandidaten aan, snel flexibel en klantgericht’’

Arjen Witsen, Managing Director – Reviva Groep.


Over Reviva
Reviva levert de beste klantervaring bij dienstverlening op afstand aan onze klanten in binnen- en buitenland. Reviva maakt klanttevredenheid met de meest recente technologie voor iedere klant die eindklanten direct de beste aankoopervaring wil bieden en een korte time-to-market eist. Reviva is uniek in de dienstverlening en transparant naar klanten en medewerkers. Reviva innoveert voortdurend in nieuwe oplossingen om voorop te blijven lopen in de markt. Met alle diensten samengebracht onder één dak kunnen zij met innovaties en als regisseur van de customer journey iedere dag de beste klanttevredenheid realiseren. Reviva zorgt bij iedere klant voor de hoogste klanttevredenheid, hoogste conversie, kostenbeheersing en maximale fraude-en risicopreventie.

Contact
Meer weten over de achtergrond, aanpak en resultaten van dit project of één van onze andere projecten?
Neem gerust contact op.